نان برنجی زعفرانی مخصوص (حاج نصرالله نوری) کرمانشاه

163,000 تومان

700 گرمی

۲۰ ×۲۰ × ۵ سانتی‌متر

بسته بندی: مقوایی

تعداد حدودی در بسته: ۵۵ عدد

آرد برنج، زعفران، شکر، روغن، هل، تخم مرغ، روغن کرمانشاهی (%۴۰)

بسیار ترد و تازه

نگهداری در جای خشک و خنک

انقضاء: 4 ماه

 

توضیحات

700 گرمی

۲۰ ×۲۰ × ۵ سانتی‌متر

بسته بندی: مقوایی

تعداد حدودی در بسته: ۵۵ عدد

آرد برنج، زعفران، شکر، روغن، هل، تخم مرغ، روغن کرمانشاهی (%۴۰)

بسیار ترد و تازه

نگهداری در جای خشک و خنک

انقضاء: 4 ماه

 

ارزش غذایی در ۱۰۰ گرم:

  • چربی: ۲۲/۶۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۶۹ گرم
  • پروتئین: ۲۷ گرم
  • انرژی: ۴۸۰ کیلو کالری

نان برنجی نام یک نوع شیرینی محلی کردی و سوغات شهر کرمانشاه است.  این شیرینی شهرت خاصی در میان ایرانیان دارد. نان برنجی انواع گوناگونی نیز دارد که از آن میان می‌توان به نان برنجی زعفرانی اشاره کرد. نان برنجی، اصلی‌ترین سوغات کرمانشاه است که با روغن فرد اعلای حیوانی تهیه می‌شود.

نان برنجی‌های زعفرانی و ساده کرمانشاهی بسیار معروف بوده و از نظر ارزش غذایی نیز بسیار مقوی بوده و می‌تواند میان وعده‌ای کامل باشد. میل کردن نان برنجی‌های تازه و خوشمزه به همراه فنجانی چای تازه و خوش عطر می‌تواند عصری دل انگیز را رقم زده و پذیرایی مناسبی برای میهمانی‌ها باشد.

نان برنجی کرمانشاه یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های این شهر می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای سوغات نیز است. قدمتی که برای نان برنجی در نظر گرفته شده است مربوط به زمان قاجار و چیزی حدود 150 سال پیش می‌باشد. طبق روایات و نقل قول‌هایی که موجود است این شیرینی فوق العاده خوشمزه و لذیذ از 150 سال پیش پختش در شهر کرمانشاه شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

خواص و ویژگی های نان برنجی

شیرینی نان برنجی تشکیل شده از آرد برنج و روغن حیوانی عالی تهیه و تولید می‌ گردد. به همین خاطر سرشار از مواد مفید گوناگون شامل  ویتامین E ، ویتامین C ، ویتامین A، ویتامین D،  ،ویتامین K، ، کلسیم و همچنین فیبر و پروتئین می باشد. علاوه بر این موارد آرد برنج فاقد گلوتن می باشد  این شیرینی برای افرادی که به گلوتن حساسیت پیدا کرد اند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

تاریخچه نان برنجی

به دلیل موقعیت شهر کرمانشاه در مسیر جاده ابریشم و مسیر راه کربلا و رفت و آمد زیاد مسافران و زائران وجود نانی در این شهر که ماندگاری  و ارزش غذایی بالایی داشته باشد لازم بود. همین امر موجب تهیه نوعی شیرینی شد که از جنس یکی از خوراک های اصلی مسافران یعنی برنج باشد. بدین ترتیب نان برنجی توسط مسافران و زائران به بیرون از کرمانشاه برده می شد و کم کم به سوغات این شهر تبدیل شد. تولید این نوع شیرینی به صورت موروثی و به صورت نسل به نسل تا به امروز از پدر به پسر و از استاد به شاگرد منتقل، زنده و گسترش داده شده است.
تاریخچه و قدمت نان برنجی به شکل کنونی، به دوران حکومت قاجار و در حدود ۱۵۰ سال پیش بر می گردد. علاوه بر نان برنجی سایر شیرینی های سوغاتی کرمانشاه عبارت اند از نان شکری، نان خرمایی، و کاک.

تاریخچه برند حاج نصرالله نوری

در سال ۱۳۳۸ برادران ورمزیار (حاج خیرالله و حاج نصرالله) در زمینه تولید سنتی نان برنجی و سایر شیرینی های کرمانشاهی در مغازه ای واقع در خیابان مدرس کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کردند. مغازه پس از ۱۶ سال به پل حاج محمد تقی و پس از ۳ سال نیز به خیابان جوانشیر منتقل شد که تا به امروز در همین مکان واقع می باشد. از سال ۱۳۵۶ با تغییر نام خانوادگی حاج نصرالله ورمزیار به نوری این برند تا به امروز با نام «حاج نصرالله نوری» فعال می باشد.
اکنون پس از گذشت بیش از ۶۰ سال از زمان تاسیس توانسته ایم شعبه های فروش خود را در سطح شهر توسعه و با استفاده از دستگاه های مدرن و تولید محصولات به صورت بهداشتی، کیفیت را درخور نام و اعتبار این برند بالا نگه داریم و بدین ترتیب بخشی از تولید و فروش شیرینی های سوغاتی کرمانشاه را در سطح کشور بر عهده داریم.

توضیحات تکمیلی

وزن

۳۰ + ۷۰۰ گرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نان برنجی زعفرانی مخصوص (حاج نصرالله نوری) کرمانشاه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *